Parerile despre Dacia Logan sunt impartite si ascultand toate vocile nu stii ce sa mai crezi.. Multi sunt foarte infocati cand vine vorba de marca autohtona dar sunt la fel de multi si cei care ii cauta „nod in papura”!
Dacia privita obiectiv!
Cine a umblat prin Europa stie ca imaginea Dacia nu este cu nimic mai prejos decat celelalte marci „non-premium”. Ba chiar putem spune ca are un mare succes, fiind in permanenta in topul vanzarilor de masini noi in Europa. Deci daca europenii apreciaza asa mult aceasta marca, romanii de ce nu o fac? Raspunsul este cumva simplu: asocierea cu vechiile Dacii + orgoliul romanesc.
Orgoliul si setea de „imagine de om realizat” fac ca marca Dacia sa primeasca foarte mult „hate”. Intr-adevar, cine critica materialele, anumite detalii de confort are dreptate insa nu in totalitate! In primul rand Dacia nu mai este batrana „1300” si nici Loganul din 2004.. Ergonomia este mult imbunatatita, confortul si insonorizarea au crescut considerabil si privind obiectiv: Modelele Dacia arata bine in ultimii ani!!!! Plus ca daca ne uitam la schite si conceptele care sunt surprinse pe strazi observam ca directia este buna..
Dacia se bucura de tehnologiile Renault si este incontestabil faptul ca au motoare fiabile.. Tin la kilometri, trag, nu cer bani si nu sunt scumpe. Desigur, au nevoie de mentenanta si de „respectul” cuvenit (ulei calitativ, filtre, exploatare cu simt de raspundere). Cifrele sunt in favoarea lor din punct de vedere al fiabilitatii insa nu si din punct de vedere al sportivitatii. Dar sa fim sinceri.. cine cumpara cel mai ieftin compact de pe piata, o Dacie, pentru sportivitate?! In orice caz, parerea noastra este ca motoarele cu turbina sunt alegerea potrivita. De dragul unui consum redus nu vrea nimeni sa mergi cu treapta 1 la munte si sa plece „in chinuri” de pe loc, mai ales vara.. Recomandam motoarele cu turbina, fie ca sunt diesel, GPL sau benzina.
In concluzie Dacia a demonstrat inca din 2004 ca Renault face motoare bune, fiabile si convenabile. Avem ca model masinile pe taxi/uber si cele din parcurile firmelor.. Observam o directie buna a design-ului in ultimii ani si daca intelegem ca pt o masina noua la banii pe care ii pretinde o Dacia nu primim plastice de calitate atunci vom avea masina perfecta in bugetul dat!
Evitati sa comparati o masina noua cu una SH, indiferent de model. De cele mai multe ori cand dai bani de Dacie si conduci o masina premium, diferenta de bani se recupereaza cumva.. Desigur, recomandam o masina SH atunci cand este tinuta „de Duminica” si se fac cateva mii de km pe an.. In acest caz ne permitem sa nu ne uitam la consum si nici la service..
Parerea noastra despre Dacia Logan Stepway 2020
Cunoastem Dacia bine, stim ce poate si ce nu poate.. stim preturile, fiabilitate, minusurile, dar care e faza cu Stepway? Si mai ales cu Logan Stepway? Pai, stim aceasta editie de la Sandero, ulterior de la Lodgy si MCV.. dar acum pe Logan? Si ce e diferit la ea?
In primul rand Dacia a dat lovitura cu Stepway care are super cifre in strainatate, pe Sandero. Aplicand aceasta strategie incearca acum lovitura si cu Logan.. Aparent ii iese. Logan-ul este rege pe clasa lui si mai ales pe low budget. Acum vine in echiparea Stepway si fiind inaltat cu 2-3 cm ne vom putea cumpara singurul Sedan Crossover/inaltat de pe piata low budget.
Dincolo de aspectul practic de a merge pe drumuri care nu sunt pe Waze dat prin inaltarea masinii va intrebati daca inaltarea a pus la pamant dinamica, care oricum nu era cea mai stralucita. Raspunsul este simplu: NU! Dinamica nu este afectata! Arcurile si suspensia difera, este intarita si inaltata. Practic masina este putin mai rigida si in viraje nu te vei simti nesigur (cel putin nu mai mult ca in Logan-ul standard).
Logan Stepway vine la pachet, pe langa inaltarea vizibil marita si cu protectiile de plastic la praguri si aripi, specifice editiei si avem in partea de fata grila cu elementele rotunde cromate, ornamentele din plastic din jurul luminilor de ceata cu aspect de aluminiu, la fel ca deflectoarele din bara fata si spate si oglinzile sunt in acelasi gri! La interior o sa vedem inscriptia „Stepway” pe volan si pe tapiteria scaunelor.
Confort marit pe Logan Stepway!
Scaunele sunt diferite nu numai la aspect! Au un burete diferit si constructie diferita! Comparand cu editia standard nu stim daca sunt neaparat mai frumoase (subiectiv vorbind sunt) dar cu siguranta sunt mai confortabile la drum lung. Nu au o sustinere laterala ca la o masina mai scumpa dar sunt suficient de comode cat sa nu te plangi de spate ca la primul model de Logan sau Duster..😊
Preturile versiunii Stepway
Stepway dincolo de toate detaliile ce tin mai mult de aspect reprezinta o editie limitata. Dacia ne-a obisnuit ca editiile limitate nu sunt mai scumpe pentru cateva detalii estetice ci sunt ieftine comparand configuratiile dotarilor! Practic „+/-” vom avea aceleasi dotari ca la Prestige si gasim un discount de aproape 2000 euro. Gasim standard pe Stepway aerul conditionat, pilot automat, navigatie cu Android Auto si Apple Carplay, geamuri electrice, GPL si toate astea undeva la 10 500 euro, pret din care putem scade pretul tichetului rabla! Pentru 300 euro primesti si „pack special” ce contine geamuri electrice spate, clima automata si camera pentru marsarier!
Bonus, ne putem bucura de noul motor TCE 100 Eco-G, ce vine cu gpl din fabrica si este adaptat pentru acest combustibil inca din constructia motorului. Are chiuloasa si supapa tratate pentru a fi mai rezistente gpl-ului si pornirea in cadrul sistemului „start-stop” se face pe gpl dar si cand motorul este cald si l-am oprit pt cateva minute. Totodata acest motor are cutia de viteze configurata pentru consum, avand treptele ceva mai lungi si astfel in regim de autostrata turatiile sunt putin mai joase decat motorul TCE 0.9 si consumul o idee mai bun!
AICI REGASESTI FISA LOGAN STEPWAY CU PRETURI, MOTORIZARI SI DATE TEHNICE
Speram ca am atins subiectele care ridicau semne de intrebare si ca privesti Dacia asa cum merita, fara sa ii iei ce are si sa nu ii dai ce nu are..
Florin -
Logan-ul este o masina aproape corecta pentru banii pe care ii pretinde!